søndag 30. desember 2007

naa er det jul igjen, ja naa er det jul igjen...

...og jula varer helt til paaske! og forhaapentligvis litt lengre, for da kommer jeg hjem og er klar for litt skikkelig god julesteming!men, jula gikk faktisk over uten de verste problemer eller savn til det gode Noreg! men, er jo ingenting som slaar den skikkelige feiringa hjemme med familen! den norske jula skal nok settes litt ekstra pris paa til neste aar! juleferinga her i brasil er tar ikke altfor lang tid aa fortelle om, for adventstida saa vi ikke no til. jeg og kjetil dro til Goiania, for aa feire jula sammen med familien til Ariane, som gikk paa hald for 2 aar siden. vi var paa julegudstjeneste den 23 desember, og julemiddag ved midnatt den 24. og det var faktisk mye kosligere enn forventet! langbord, finkjolen paa( sommerkjole til en forandring) masse folk, stearinlys, masse mat(kjott++, meget overkommelig!) men viktigst av alt, norsk julemusikk i bakgrunnen( som kjetil fikk i julegave fra heimen!) ogsaa var plutselig jula over. jeg og kjetil saa paa julemiddagen mer som er feiring paa at vi faktisk hadde klart oss uten den norske jula( pga tidsforskjell). vi hadde tilogmed en liten stund for julegaveaapning, rundt det lille, fargerike, kunstige gran-juletreet. en gave til alle. men jeg gjorde som de fleste andre brasilianere og aapnet julegavene med en gang jeg kom hjem fra postkontoret! masse god norsk melkesjokolade, og gode tanker fra heimen!

ellers har romjula blitt brukt til noen besok i skjonnhets salongen, masasje++(billig billig) slappet av, spilt spill, vart med venner av ariane, shopping++ vi har ogsaa faatt tatt en dagstur til brasilia! hovedstaden i dette store landet, for de som ikke viste det!

brasilia er som mange sier, en by for biler, ikke mennesker. det er lange avstrander til alt. byen brukes mest som buisness, viktige saker og slikt. presidenten Lula(= blekksprut) bor der, og vi var selvfolgelig aa sjekka ut det vakre palasset hans. var ogsaa en tur innom den norske ambassaden, men ho som bor der var jo da hjemme paa juleferie i norge( er noen som er heldige) hovedstaden skal gi turister, "buisness kamerater" og slikt et godt bilde paa Brasil, saa derfor bor det bla. ingen hjemlose folk i brasilia, for alle er kastet ut av byen av politiet. samme var det med alle som var med aa bygget byen( med all sin moderne arkitekt), de fikk ikke lov aa vare der lengre naar arbeidet var ferdig. saa for meg, som faktisk er vandt til aa se gatebarn og slikt, blir det en litt kunstig fremstilling av Brasil.

min data har faatt et lite besok av det vi kaller virus, saa derfor ingen bilder denne gangen, selv om jeg har mange bra paa lur! men hvis dere vil se bilder: www.kivles.blogspot.com ( min teamkamerat)

da gjenstaar det bare aa onske dere alle et fantastisk godt nyttaar! selv om jeg er her paa den andre siden av jorda er dere i mine tanker. skulle gjerne gitt dere alle en stor nyttaarsklem, men i kveld skal det skaales for hele familien og alle vennene mine baade i norge og rundt omkring i verden! dere er alle fantastiske!

beijos og saann!

1 kommentar:

Lena sa...

HEI! Goy aa lese om hvordan du har det... gleder meg til aa treffe deg igjen! Naar har dere Infield? Er i La Paz naa, henger med Thor og Johannes... moter de andre paa tirsdag kveld eller onsdags morgen; da braker det los! Kos deg videre - GOD BLESS!