mandag 10. mars 2008

Norge har satt sine spor, tilogmed i Brasil!

etter en 2,5 timer lang gudstjeneste kl 9 i går morges, i kirka mi her i João Pessoa, kom det en mann bort til meg; du er jo fra Norge! jeg elsker Oslo gospel kor! det er ingen her som vet om de, men jeg synes det er så kjempebra! han hadde også møtt en kjendt fiolinist fra Norge( kommer tilbake til navnet, kunneskapene om norge begynner desverre å svikte:P) han hadde først møtt denne nordmannen i São Paulo, og senere her i byen, og han husket han igjen. han synes han var en veldig flott mann! bra gjort du fiolinisten! men slik er det overalt hvor vi er i Brasil. det er enkelte ting som gjentar seg;

1. bacalao. tilogmed i en liten by langt inne på landsbygda hadde de hørt om den norske bacalaoen. det er også veldig morsomt å se på etikettene i butikken,; bacalhau de noruega! her kan man tilogmed få bacalao pizza. alle synes det er veldig rart når jeg og kjetil sier at vi kanskje spiste bacalao for første gang her i Brasil. og alle er veldig nyskjerrige på å vite hvordan bacalao fisken se ut med hode!

2. A-HA har vi tilogmed hørt over høytaleren på shopping senteret i Salvador. jeg har også kjøpt meg en a-ha musikk dvd på en av de mange sjappene som har cder og dvd for salg. take on me- take on me!

3. jostein gaarder har gjort det stort, også er i Brasil. det er kjempe mange som har hørt om sofies verden, og jeg møtte ei jente som har en sor samling av hans bøker!
ellers vet alle at det er kaldt, og at nordmenn er noen fryktelig seriøse folk, for det har de sett på tv. vi er også veldig stolte over ostehøvelen og bindersen! heia Norge!
men nå er det tilbake til bollebaking, for jeg og kjetil har tatt i bruk kokkekunnskapene for å imponere med de Norske godbitene!

3 kommentarer:

Elisabeth Mulelid Nordstrand sa...

Kult at du har skrevet om akkurat de tingene, for det e jo det som går igjen uansett her i Brasil...tidig!! :D

Lena sa...

Å kjære fedreland - du lille vakre perle som er elsket av alle. Hehe;)

Artige ting - skulle ønske at Norge også hadde satt sine spor i Sør Amerikas hjerte (Bolivia) men; NEI! Her i bushen er vi fortsatt bare en by i Sverige, eller et land i Asia!
MISS YAH! :)

synnøve sa...

har ogsaa hort den om asia!! haha.. er godt vi kloke, orienterte snart samles igjen! klememr