fredag 7. mars 2008

NATAL

nå sitter jeg og koser meg i hengekøya på verandaen til familien vi bor hos her i Natal. for ja, jeg og kjetil er her i Natal, en uke, for å besøke ABU gruppa her. nå skal jeg benytte meg av siste dag med trådløst internett, og ta en oppdatering av de siste dagene, og vise litt bilder, og dere kan nok si dere enige i at Natal er en nydelig by! vi har fått prøvd oss på sandboard, vært på buggy tur i de berømte sand dynene, vært på stranda osv. og til kjetils STORE glede har vi ikke vært på shopping senter, men holdt oss til markeder, der jeg har fått kjøpt meg te kanne med kopper av kokkosnøtt, og benyttet e av billige skinn priser. jeg kan skjønne hvorfor Natal er blitt en stor turistby, det er jo rett og slett kjempe fint her. men det negative, er at det er mye prostitusjon her i byen, også med barn, og mange turister drar hit nettop av den grunn. en kamerat av oss her, hadde spurt en turist fra norge hva han like best her i Natal - damene.
gjestfriheten her i brasil er noe helt eget. overalt hvor vi har reist her i Brasil, har vi bodd hos noen kjente av de vi kjenner, og vi er alltid hjertlig velkomne, bare føl dere som hjemme!



i morra går turen videre til Pipa, som er en fin liten strandby, før vi skal tilbake til "familie" og venner i João Pessoa på kvelden. så er det 19 dager igjen av mitt opphold i brasil, for da går turen videre til Peru og Ecuador!



kos dere med bilder, så skal jeg kose meg her utover kvelden, med hengekøye og spennendes frukter.
jeg og kjetil koser oss meg hippiene på stranda. peace!
nesten akkurat som hovden detta, bare litt anderledels underlag, og muligens en liten temperatur forskjell:Psandboard!!! buggytur rundt i sanddynene her i Natal!
ekte drommedarer, til ekte turistpris.

... derfor nøyde vi oss med et bilde ved siden av.




















1 kommentar:

Elisabeth Mulelid Nordstrand sa...

wæææ det så dødskult ut! Var på et reisebyrå og såg på bilder fra nordøst i dag, og då kjente vi igjen nesten alle de fineste byene, på at du og Kjetil hadde nevnt navnet på steder dere har vært! Dere har fått sett så mye av Brasil, så herlig!! Men nordøst skal eg uansett få sett en gang i fremtiden!! Så nydelig!! Må kose dere masse, me norske boller og ellers andre gøye ting!!

klem